Supervision – kort fortalt

Hos mig er supervision et respektfuldt med- og modspil, hvor vi sammen undersøger jeres udfordringer og finder nye perspektiver og handlemuligheder.

Med over 25 års erfaring og specialviden om autisme og ADHD tilbyder jeg kvalificeret sparring, der tager udgangspunkt i jeres virkelighed – både de særlige behov hos børn, unge og voksne og de krav, I som fagpersoner møder i hverdagen.

Jeg bidrager med indsigt, konkrete redskaber og konstruktiv feedback, så I som team eller enkeltpersoner kan stå stærkere i jeres opgave.

👉 Nedenfor kan du læse mere om form og indhold i supervisionen.

Jeg er specialiseret i ADHD og autisme feltet og har lang og solid erfaring med at rådgive, undervise og samarbejde med professionelle i pædagogiske, sociale og sundhedsfaglige miljøer. Det betyder, at jeg har en dyb indsigt i de sansemæssige, kognitive og følelsesmæssige forskelle, der kan præge både børn, unge og voksne med neurodivergens, og i de krav, det stiller til omgivelserne.

I får ikke kun generel supervision, men kvalificeret sparring, der tager udgangspunkt i jeres virkelighed. Med forståelse for både de særlige forudsætninger og udfordringer, der følger med ADHD og autisme, og for de krav og vilkår, I møder i hverdagen.

Undervejs laver vi små ophold, hvor jeg formidler relevant viden, der kan give jer et fælles fagligt sprog og en styrket forståelse. Forståelsesgrundlaget er altafgørende for den måde, vi ser på, hjælper og samarbejder med de mennesker, vi drager omsorg for. Det er samtidig fundamentet for jeres indbyrdes samarbejde, så alle føler sig klædt på til at forstå sin opgave.

Supervision kan handle om:

  • specifikke udfordringer i arbejdet med børn, unge eller voksne med ADHD og/eller autisme (sagssupervision eller tema)

  • tilrettelæggelse af undervisning, omsorgs- eller udviklingsarbejde

  • samarbejds- og kommunikationsformer i teamet

  • konkrete ideer til at komme videre i en fastlåst situation

  • mere almengyldige udfordringer på arbejdspladsen

Hvem?

Jeg tilbyder supervision og specialpædagogisk sparring til:

  • Medarbejder- og lederteams

  • Individuel sparring til ledere, lærere, pædagoger, inklusions- og trivselsvejledere, PPR-medarbejdere samt øvrige fagpersoner i det pædagogiske felt

Hvordan?

Først træffer vi aftale om at mødes. Herefter sender I mig et kort oplæg på, hvad I ønsker vores tid sammen skal bruges på – i anonymiseret form, hvis der er tale om en specifik sag.

Når vi ses, sætter vi rammen for dagens samarbejde (tid, roller og emne). Vi starter med at samle op på det fremsendte oplæg, hvorefter vi udfolder emnet gennem dialog, refleksionsrunder og evt. undervisende formidling. Undervejs bruger jeg tavlen til at nedfælde vigtige pointer, opliste hypoteser, mulige tiltag samt skabe visuelle modeller, som kan gøre komplekse problemstillinger mere overskuelige. Vi afslutter med at samle op på beslutninger og fremadrettede skridt.

Vil du vide mere?

Du er mere end velommen til at kontakte mig, hvis du vil vide mere eller afklare, om vi er det rigtige match for hinanden.

📞 40 28 45 09
📧 susangulstad@gmail.com